George van Dam

28.04 Concert George Van Dam, Viool & klavecimbel, Nuits du Beau tas

Viool & klavecimbel

Foto rechts: by Mathieu Hendrickx, still image from the film Goldberg Variations 2020

George van Dam, virtuoos op viool en klavecimbel, presenteert een uitzonderlijk concert waarin oude en hedendaagse muziek samenkomen rondom werken van JS Bach, Morton Feldman, Erwin Schulhoff en Joh. Jakob Froberger.
Het concert vindt plaats in de prachtige renaissancistische zaal van het Erasmushuis. Mis deze boeiende muzikale ervaring niet!

George van Dam is een violist, componist en klavecinist.
Hij heeft samengewerkt met verschillende hedendaagse componisten, zowel als solist als met hedendaagse muziekensembles zoals Ensemble Modern Frankfurt, MusikFabrik, Spectra en Ictus, waarvan hij een van de oprichters is. Zeer actief in de wereld van de Belgische dans en theater, heeft hij ook opgetreden als solist in producties zoals Rosa, Achterland, Kinok en Partita2 van Rosas/Anne Teresa de Keersmaeker, en in Die Siel van die Mier, Escorial en anderen van Josse De Pauw (Muziek LOD, Transparant). Ook als pianist in Trio in Mi-bémol (Mozart) van Jan Ritsema (Kaaitheater) en met Ultima Vez/Wim Vandekeybus.

www.georgevandam.com

George van Dam, Photo S.Lenski

Foto by S.Lenski

Geproduceerd door het Erasmushuis & Begijnhofmusea in samenwerking met de Nuits du Beau Tas.
Reservatie 👇
Zondag 28.04.2024
10 euros

Reservatie is noodzakelijk (plaatsen zijn beperkt)